Geriye dönük uyumluluk, son birkaç yıldır Xbox için en önemli öncelik olmuştur. Xbox program yönetim direktörü Jason Ronald, şirketin 2016'dan beri yeni konsollar için geriye dönük uyumluluk testleri hakkında bilgi paylaştı.
Ronald, "2016'dan beri Xbox Series X ve Series S üzerinde çalışıyoruz. Daha bir işlemcimiz bile olmadan. Mevcut oyunlardan performans verilerini aldık ve yeni nesil bir çip simülatöründe çalıştırdık. Bu, potansiyeli görmemizi sağladı. Daha üretilmeden önce işlemci ile ilgili sorunlar. Oyunların her yinelemede çalışıp çalışmadığını kontrol ettik. Sonra bazılarını nasıl geliştirebileceğimize baktık. Auto HDR gibi teknolojilerin geldiği yer burası. "Jason Ronald da ayrıntıları paylaştı. Xbox Series X ve Xbox Series S geriye dönük uyumluluk testi süreci:“Geçen yıl 16 ila 24 saat sürebilen tek bir oyun için testler yaptık. Bir test ordumuz vardı. Sorun buldularsa, Geriye Dönük Uyumluluk ekibimiz bunları geliştiricinin katılımı olmadan çözecektir. Bu oyunların devam etmesi bizim sorumluluğumuzda. "
Xbox Program Yönetim Direktörü, gelecekteki Xbox Game Pass onayında modern konsollarla uyumlu daha fazla Xbox 360 ve Orijinal Xbox oyununa da sahip olacak. Ancak, ekip lisans sorunlarıyla karşılaşabilir. Ronald şunları söyledi:" Sorunların bazıları tekniktir, ancak çoğu zaman lisanslama söz konusudur. Bazı durumlarda, geliştirici veya yayıncı artık mevcut değildir. Kimden izin almamız gerektiğini öğrenmek bile çok zor olabilir. "
Xbox Series X ve S oyun konsollarının 10 Kasım'da satışa çıkacağı unutulmamalıdır.